Friday, December 28, 2018

Jumaat terakhir 2018


Assalamualaikum... 

Hari ini adalah hari jumaat terakhir dalam tahun 2018. Terlalu banyak kenangan yang Allah berikan untuk kami sekeluarga... suka duka,pahit manis, menangis, ketawa semuanya bersatu dalam satu ujian. Syukur alhamdulillah diberi peluang merasa semuanya ini...

Kami cuma hamba yang kerdil dan dhaif, setiap kali bangun dari tidur yang panjang ianya satu lagi peluang untuk kami memperbaiki diri. Semalam sudah terlalu banyak dosa yang kami lakukan dan mungkin juga semalam ada kebaikan yang belum sempat kami selesaikan, mungkin semalam juga kami masih belum memaafkan dan meminta maaf..

Maafkan kami kalau selama perkenalan ada yang terguris hati. Saat sibuk melayani perasaan sendiri, mungkin ada jiwa-jiwa yang terluka dek kami. Maaf andai diri ini menyakiti saat ia juga disakiti. Semoga ada manfaat perkenalan kita..

Biar...biar yang pahit dan duka itu pergi..biar yang suka dan manis menjadi saksi niat dan usaha kita untuk mengubah diri yang kurang baik menjadi baik. Biarkan memori kisah silam semalam walaupun sukar untuk dipadam tetapi jangan biarkan dirimu juga tenggelam.

Ahlan wasahlan 2019. Moga tahun 2019 lebih baik dari tahun sebelumnya.

Semoga kita semua sentiasa berada dalam jagaan Allah serta diberikan keberkatan umur,rezeki, kehidupan di dunia dan akhirat. Wallahu a'lam.


6 comments:

  1. AMIIN MOGA DOA N HARAPAN TERMAKBUL...SLMT TAHUN BARU 019

    ReplyDelete
  2. AMIIN..SELAMAT TAHUN BARU 2019 JUGA UNTUK AKAK..

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru... moga tahun 2019 mendatangkan banyak kebahagian bt kita

    ReplyDelete
  4. Salam 2019 Zan.... moga kita semua menjadi lebih baik dari semalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kak..sama2 la kita ye kak usaha utk jadi yang lebih baik

      Delete

Terima kasih singgah komen..