Friday, September 20, 2024

KEPUTUSAN EXAM PERTAMA PIA SEM 1

 Pengalaman baru juga untuk kami makpak bila tengok keputusan exam Sem 1 MRSM.Rupanya maktab guna sistem pointer PNG.sistem PNG ni sebenarnya tak membantu untuk masuk mana-mana U tapi ada juga manfaat untuk anak terus meningkat dalam pelajaran,macam simulasi awal la kan..Di maktab anak-anak dah didedahkan dengan sistem universiti,kalau gagal exam kena re-sit.Selain dari lulus subjek akademik,diaorang juga kena cukupkan kredit hour(assigment,badan beruniform,kemahiran,sukan,mini ulul albab).Pembelajaran pun lebih advance,form 1 dah ada subjek sains komputer,tambah pula Pia ambil aliran IGCSE dah mula belajar subjek fizik,kimia&biologi.

Sebelum cuti haritu dah dapat keputusan exam Sem 1,result exam semuanya di up dalam sistem e-pelajar.Makpak plk yang berdebar balik-balik cek sistem,macam tunggu duit masuk.Diaorang belum tau result,makpak dah potong dulu.

Alhamdulillah hanya ingin berkongsi rasa gembira.Bukan mudah untuk Pia yang tak habis-habis homesick ni,umiwaled faham kesukaran Pia dan akan tetap terus bagi semangat untuk Pia dari belakang,segala kesukaran kepayahan kita telan bersama.

Umi waled syukur sangat keputusan PNG 3.69 dengan Anugerah Penghormatan Pengetua.Masih jauh lagi perjalanan Pia, terima kasih buat guru-guru MRSM yang hebat,banyak membantu anakanda saya.Full kredit juga untuk waled yang tak pernah putus asa mengajar tiap kali visit Pia.Moga terus berusaha&berjuang sampai akhir untuk anakanda.

Doakan ye💪

7 comments:

  1. Alhamdulillah..lulus cemerlang Pia dan dapat Anugerah Penghormatan Pengetua. Kalau ikut U Anugerah Dekan gitu kan. Semoga terus cemerlang. Harap Pia dapat biasakan diri dan tak homesick lagi.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..tahniah Pia..kalau kat Uni dah dapat Dean List tu...semoga diterangkan hati dalam pembelajaran...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... Tahniah Pia... Mungkin pia anak tunggal, jadi homesick tu lebih sikit... Insya-Allah, nanti ok lah tu.. Kalau sampai mengganggu pelajaran, yang tu bahaya...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah tahniah. Semoga terus berjaya 💪🏻💪🏻

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah dan Tahniah Pia. Moga terus cemerlang.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah. Bagus result Pia ni. Moga buat lagi dan lagi ya Pia.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah tahniah Pia! Dalam dia homesick tu boleh lagi score dalam exam 👏🏻👏🏻

    ReplyDelete

Terima kasih singgah komen..