Saturday, July 22, 2023

BARKOBA

Tak pernah seumur hidup kami lakibini undi artis dan setelah lama tak tengok tv.Tapi penangan Bell Ngasri hanya untuk seorang watak bergelar BARKOBA tiba-tiba mengundi dan semangat nak tunggu malam kemuncak ABPBH35.

Waled balik kerja je tanya dah undi Bell?Bagi tak hampakan impian waled nak tengok Barkoba menang,saya sempat la sumbang 100 undian buat Bell.Gigih teruk semuanya kan,mostly rakyat Malaysia yang tak pernah ambil tahu pun pasal ABPBH dan ramai antara kita yang tak ambil peduli pun pasal nama artis,artis baru maupun rancangan baru,pun ramai yang gigih belajar cara buat undian dan berkempen semata-semata untuk seorang Bell Ngasri.

Kami membesar sezaman dengan Bell sekitar zaman 80an dari zaman Cili Padi hinggalah zaman Barkoba.Mungkin itu yang membuatkan rasa lakonan dia terkesan dihati sejak kecil lagi.

Sebelum balik kerja ingatkan waled balik awal malam ni nak tengok ABP,memang dah agak dia tak kan ingat pun pasal ni walaupun dia orang yang semangat buat undian.Waled reply "tapi rumah kita tak ada TV3,boleh ke tengok melalui live stream"


Walaupun entah apa-apa acara malam tadi.Host entah apa-apa,persembahan entah apa-apa,sound sistem pun teruk,jumlah undi entah dimana tak diumum pun tapi stay juga sebab nak tengok dia menang.

Kudapan umpan mata kot tertidur.Berdua je,dakPia dia tak layan semua ni Barkoba pun bukan dia kenal.

Yang rakyat Malaysia tunggu-tunggu bukan satu yang dia dapat tapi dua.Inilah dia pilihan rakyat Malaysia jangan buat main dengan suara rakyat bila bersatu.Apa yang boleh kita ambil dari kemenangan ini,bila Allah nak bagi rezeki,kita takkan pernah tau bila masanya,Allah beri bukan ikut apa yang kita nak tapi Allah beri pada masa yang tepat bila kita perlukan.Buat bahagian kita sungguh-sungguh,buat sehabis baik,suka dan cintai apa yang kita kerjakan,rezeki itu semuanya perancangan Allah.Buat sesuatu bukan bergantung kepada penilaian manusia tetapi nilai yang nak kita sampaikan dan pandangan dari-Nya.
Rezeki kita Allah dah susun cantik.Dalam setiap kejayaan ada doa dari orang yang kita sayang mahupun dari orang yang kita tidak pernah kenal.

Tahniah Bell!Tahniah pengundi!Tahniah masyarakat!















19 comments:

  1. Sy pula tak perasan langsung malam tadi ABPBH, ingatkan lambat lagi...suami bgtau baru perasan 😂
    Tahniah utk Bell, dan Beto juga :D
    Tapi, boring betul acara malam tadi kan... Sy tengok kejap je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH peminat Beto ye..suka tengok dia dengan isteri malam tadi sopan santun berbaju melayu dan ber abaya

      Delete
  2. Hehe tengok sekejap tidak sampai habis.

    ReplyDelete
  3. Bell ni dulu² zaman remaja berlakon jahat, jahat betul! Hahaha. Ni dia janji nak belanja kalau menang, masa bulan puasa nanti, jahat ek! Hahahah

    ReplyDelete
  4. Betul la, akak pun rasa persembahan ntah apa-apa, artis tak kenal dari tik tok, sound muzik pun tak sedap. Ada nampak kempen undi Bell di fb, Afzan pun ngundi juga ye. Akhirnya, dapat dia, rezeki.

    ReplyDelete
  5. sama laa kita
    1st time undi n undi utk bell je 😂😂sik baik mng
    cuma kecewa dgn hadiah yg bell dpt tu...sblm ni kemain meriah lg hadiahnya

    ReplyDelete
  6. Cuya tak pernah tahu cite barkoba ni...tapi power la bell satu Malaysia vote dia...dasyat

    ReplyDelete
  7. samalah kak, dana pun tak pernah la amik port psl undi2 tu tp sbb Bell sanggup undi, undi dia sorang je artis lain tak layan pun heheheh

    ReplyDelete
  8. Akak tak ngundi, tapi tumpang happy bila Bell menang anugerah. Selayaknya.

    ReplyDelete
  9. Oh Bell menang, rezeki dia.
    tak tgk acara anugerah2 ni he hee artis pun baru2 tak kenal dah

    ReplyDelete
  10. Kitorang kat rumah ni tengok time dah hujung² je. Memang dah agak bell akan menang artis paling popular. Serabut tengok persembahan penutup tu. Hahaha. Tak pernah tau kewujudan band tu

    ReplyDelete
  11. Bell Ngasri ammi kenal sbb memang membesar dengan lakonan dia adik beradik kan. Tapi barkoba ni ammi tak kenal sbb lately ni ammi tak suka sgt tengok drama melayu...kenapa ntah.

    Bab undian ni pun ammi taktau. Tapi bila scroll tiktok ramai yang kata dia menang Alhamdulillah...orang selalu ketepikan aktor-aktor berbakat sebab kekurangan dari segi rupa

    ReplyDelete
  12. Saya pun tak pernah tau cerita Barkoba tapi kalau Cili Padi ya sebab remaja zaman tu..masih terngiang adik dia si Ngasriah nyayi rap lagu tema cili padi

    ReplyDelete
  13. Pandai dia pilih watak barkoba....sesiapa nak buat blog tu boleh pilih barkoba sebagai domain hehehe...

    ReplyDelete
  14. Gandingan pengacara x best...nyampah tengok..baik Johan ngan Kak Lina kan...tahniah Barkoba, kuasa netizen semua boleh jadi kan

    ReplyDelete
  15. mmg tk best pn abpbh..org tgu barkoba je

    ReplyDelete
  16. Okla tersangkut juga nak undi barkoba tu :
    watak tu mmg menjadi huhuu..

    ReplyDelete
  17. Excited nak tahu Bell menang ke tak masa malam tu. Akhirnya Bell menang!!!

    ReplyDelete

Terima kasih singgah komen..